måndag, november 12, 2012

Stapla på!



Helgen har varit trevligt och festrik men problemet med att hitta någon passande present till värdinnan är inte alltid lätt:)
Personen som vi besökte i helgen är galen i gammalt porslin så jag slog två flugor i en smäll.
En loppistur som glädje mig och i detta fallet också henne för jag hittade något porslin till henne som  jag ville piffa till med lite blommor.


Jag staplade de 3 tallrikar på varandra och emellan de tallrikar klistrade jag fast värmeljus med hjälp av häftmässa.
Jag tog värmeljus men det går lika bra med något annat(en lock av en bruk, en tom snusdosa eller liknande) som är inte för stor och är några centimeters hög.
Helst hade jag vilja limma de värmeljus med någon silikon på tallriken så att det hela skulle sitta ordentligt fast men gör man det på det här sättet kan man använda de tallrikar och såssnippa vid ett senare tillfälle för sig också.
Innan jag staplade såssnippa på de tallrikar la jag en bit blöt oasis i den.
För att ge lite mer stabilitet åt det hela band jag ett lite grövre snöre runt tallriken och såssnippan.
De springor mellan tallrikarna fyllde jag med lite grön mossa, (mossan ligger alltså löst).
Med lite fina rosor, fröställningar av clematis, lite grönt och några kvistar fläderbär fyllde jag såssnippan. Fläderbären hittade jag för några veckor på ett skyddat plats vid utkanten av skogen och de sparade jag i en plastpåse ute under altanen. De är lika fina som när jag plockade de.
Roligt att presenten blev så uppskattat och att kvällen var trevligt!

Ha en skön start på en ny vecka.
Kram Gerda


Hebben jullie ook een gezellig weekend gehad?
Ons weekend was in het teken van feestjes, heel erg gezellig hoor.
Het is niet alitjd even gemakkelijk om een passend kadootje te vinden voor de gastvrouw.
Gelukkkig wist ik dat ze gek is op oud porselein, dus een bezoekje aan de plaatselijke rommelmarkt leverde mij iets leuks op en haar in dit geval ook:)
Ik kwam thuis met drie bordjes en een sauskommetje op voet.
Hier wilde ik graag wat van maken samen met wat gezellige bloemetjes.
Nou dit is dus het resultaat geworden.

Tussen de bordjes in heb ik waxinelichtjes vastgezet met wat kleefgom(heet dit zo?), dit om wat afstand te creëren tussen de bordjes in.
Het liefst zou ik de waxinelichtjes(die je ook kunt vervangen door iets anders kleins en een paar centimeter hoog) hebben vastgelijmt met een soort van silicone zodat het geheel stevig vast zou zitten.
Maar op deze manier kunnen de bordjes en het sauskommetje ook afzonderlijk van elkaar gebruikt worden.
Om het geheel toch wat steviger te maken heb ik touw om de bordjes en het sauskommetjes gebonden.
Tussen de bordjes in heb ik wat groen mos gepropt(het mos ligt dus gewoon los).
In het sauskommetje heb ik een stukje oasis gedaan en heb die opgevult met mooie roosjes, besjes van de vlierbes, vruchtenpluisjes van de clematis en wat groen. Die vlierbesjes vond ik een paar weken geleden beschud aan de rand van het bos en heb die toen geplukt en bewaard in een plastic zak onder een afdakje. Ik wist dat ik binnenkort ze mooi kon gebruiken en ze waren nog net zo mooi als toen ik ze plukte.
We hebben een gezellige avond gehad en het kadootje viel in goede aarde, heerlijk toch!

Fijne nieuwe week toegewenst allemaal.
Liefs Gerda   

40 kommentarer:

  1. O, vilket fint arrangemang! Jag förstår att värdinnan blev glad :). Ha en fin dag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Halloj Gerda!
    Vilka toppen ideer du visar.
    Sparar denna bild, vem blir inte glad
    över att få en sådan fin present :O)
    Ha d gott kram kram Arja

    SvaraRadera
  3. hai gerda, nou dit zal zeker in goede smaak vallen wat origineel bedacht ♥♥
    jij ook een fijne week gewenst
    lieve groet jenneke

    SvaraRadera
  4. Godmorgon !

    Så fint, förstår att hon blev glad för den.
    Ha en härlig dag du med.
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  5. God morgen:)
    Så utrolig flott og kreativt:)
    Ble kjempe dekorativt:)
    Tenk å få en sånn herlig gave, det hadde jeg blitt kjempe glad for:)
    Ha en herlig dag vennen:)
    Klem Merete

    SvaraRadera
  6. Wat is het toch jammer dat ik niet naast jou woon zeg!! Ik nodigde je dan iedere week uit op de koffie. Wat een super gaaf leuk idee is dit. Dit kadootje wil ik ook wel.
    Moet ik goed onthouden en ga het zeker een keertje namaken.
    Groetjes Marguerite

    SvaraRadera
  7. Prachtig Gerda,

    Ik ben binnenkort jarig........
    Goed idee om een beetje afstand te scheppen met de hulsjes van die theelichtjes!

    Ga ik vast en zeker wel eens naapen!!

    Wat heb jij toch geweldig goede invallen! Krijg spontaan zin om mijn sauskommetje te vullen met bloemetjes!!!

    Fijne week.

    Liefs Thea ♥

    SvaraRadera
  8. Wat een super leuk en origineel kadootje, Gerda! Ik snap zeker dat het in goede aarde viel! Ik ga dit onthouden!
    Fijne dag en liefs van Nicole

    SvaraRadera
  9. Vilken lycka att få den presenten!
    Fiffig är du till tusen.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  10. Ik sta iedere keer weer versteld, waar je de inspiratie en de ideeen vandaan haalt. Dit cadeau is gewoon super. Kan me ook niet voorstellen dat iemand dit niet graag wilt ontvangen.
    Ik ga je idee "stelen" en zelf ook een keer toepassen.
    leuk om op een rommelmarkt opzoek te gaan naar het servies.
    Bedankt voor je idee en ga zo door!

    groetjes uit Nederrland,
    Sandra

    SvaraRadera
  11. Dit is toch werkelijk een sieraad op tafel wat mooi gedaan zeg....ik ga het opslaan zal ook heel leuk staan in het winkeltje van Stippel..
    We hebben zoveel oud serviesgoed....heerlijk he???

    Fijne week gerda.
    liefs Fia

    SvaraRadera
  12. Wat is dit leuk zeg! Dit idee ga ik zeker onthouden.
    Fijne dag
    Yolanda

    SvaraRadera
  13. Beautiful floral arrangement
    Hugs
    Mari

    SvaraRadera
  14. Läckert, jag förstår att det blev uppsakattat ! ;)
    Kram Anki

    SvaraRadera
  15. Jättefint arrangemang! Fint tips!
    Kram/Nettan

    SvaraRadera
  16. Vilken underbar skapelse!
    Förstår att den blev uppskattad.
    Ha en fin dag!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  17. En het is gewoon wéér leuk! Hoe krijg je het toch iedere keer weer voor elkaar. Jouw ideeën zijn altijd superleuk. Ik ga dit ook zeker onthouden. Zo leuk om cadeau te geven (of om zelf te houden)
    Dank, dank voor dit tè gekke idee.
    Hartelijke groet,
    Barry

    SvaraRadera
  18. Helt underbart fint vännen!
    Du är bäst;)

    Goa kramen till dig!

    SvaraRadera
  19. Oh Gerda,
    Would you like to come over to dinner at our house ?!!!! You bring the most wonderful gifts and all made by you.....that is so special.
    I'm sur that your hostess absolutely LOVED her gift. XXXX

    SvaraRadera
  20. Lyckligt lottad den som fick den ..det går inte i ord att beskriva hur duktig och uppfinningsrik du är...
    ha en bra vecka
    kram Rosa

    SvaraRadera
  21. Vilket fint arrangemang och fiffigt dessutom. Tänk vad man kan göra bara fantasin finn.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  22. Vilket fint arrangemang och fiffigt dessutom. Tänk vad man kan göra bara fantasin finn.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  23. Vilket fint arrangemang och fiffigt dessutom. Tänk vad man kan göra bara fantasin finn.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  24. Vilket fint arrangemang och fiffigt dessutom. Tänk vad man kan göra bara fantasin finn.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  25. Vilket fint arrangemang och fiffigt dessutom. Tänk vad man kan göra bara fantasin finn.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  26. Zo simpel en zo mooi kan een stapel dus zijn...met wat gevonden besjes en ander groen maak jij dus een topcreatie...ik zit hier werkelijk weer te genieten...
    Heerlijk om zo lekker een mooi weekend achter je te hebben en nu op naar een neiuwe week, dat hij veel goeds mag brengen.

    Een lieve greot,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  27. Mense lieve....wat is dat ONTZETTEND mooi!!! Het ziet er zo teer en romantisch uit... geweldig om dit kado te krijgen...

    SvaraRadera
  28. Vilket ljuvligt arr. Man blir ju alldeles kollrig av glädje om man fått en sådan present. Du är så fantastisk, Gerda med Dina fiffiga idéer. Tack för tips och stor kram på Dig.
    Milott

    SvaraRadera
  29. Och wat een ontzettend leuk idee is dit, zo mooi om te zien......gr.Conny

    SvaraRadera
  30. Vilken underbar present!! Bättre kan man knappas få:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  31. Den presenten hade jag blivit väääldigt glad över att få. Såå fint komponerat med mossan och blommorna i såssnipan!
    Ha en fin dag/vecka
    Kram från Lena

    SvaraRadera
  32. Men, så vackert! Förstår att presenten blev väldigt uppskattad.
    Ha en fin dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  33. Een prachtig bloemstuk en mooi servies! Daar zal je vriendin veel plezier van hebben. Ik heb ook even in je winkel gekeken, de Kerst artikelen zijn erg mooi!
    groetjes, Marianne

    SvaraRadera
  34. Prachtige creatie!!
    Ik heb het voor je gedeeld op mijn FB pagina.
    Kijk op onderstaande link dan kan je het bekijken...
    * https://www.facebook.com/pages/All-Seasons/312448018811405

    Liefs,

    SvaraRadera
  35. Geweldig leuk ! Hoe kom je op het idee :) Super !
    Liefs José

    SvaraRadera
  36. hvor utrolig fint, sikken en sød ide...
    men du er også bare så dygtig

    SvaraRadera
  37. Beste Gerda,
    Via nichtje Thea vond ik op haar FB je prachtige creatie. Dus even binnenwippen. Je zit daar wel mooi op je plek zo te zien. Geniet van dit mooie seizoen, voor de gezelligheid binnenshuis. Bij ons iets later, hier is het nog lekker zonnig en warm.
    Liefs,
    Mariette

    SvaraRadera
  38. Wat een leuk idee, en wat een mooie blog heb je
    Ik ga je volgen
    groetjes Corry

    SvaraRadera
  39. Hi Gerda,
    Ik heb je gevonden :)
    Het ziet er fantastisch uit en wat een superleuk idee!
    Zulke kadootjes zijn de leukste en allerliefste omdat ze echt uitgezocht zijn en eigen inbreng hebben. TOP!
    Ook op de rozen met kop en schotel ben ik verliefd <3
    Ik heb je inmiddels ook via pinterest (ja dat doe ik óók) gevonden, hoewel je foto's op je blog mooier uitkomen, het geheel is prachtig.
    Zo nu eerst ff een dagje werken voor ik weer verder bij je kan neuzen.
    Lieve groet, Marie-José (seeshappyhome)

    SvaraRadera
  40. En ik ben ook dol op 'gravy boats' (klinkt in het engels toch veel mooier dan sauskom) haha....
    Zit er zowiezo over te denken om mijn blog óók in het engels te gaan schrijven, vanwege de volgers op instagram en pinterest...wat vind jij?

    SvaraRadera